KIS-razem łatwiej!

Projekt: „KIS-razem łatwiej!” nr FEMP.06.16-IP.02-0076/24

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027

Stowarzyszenie Green House wraz z partnerem projektu Fundacją „SANUS” z przyjemnością informują, iż otrzymali dofinansowanie na realizację projektu „KIS-razem łatwiej!” nr FEMP.06.16-IP.02-0076/24. Umowa o dofinansowanie projektu podpisana została dnia 21.11.2024 r.

Projekt realizowany jest w ramach Priorytetu 6. Fundusze europejskie dla rynku pracy, edukacji i włączenia społecznego, Działania 6.16 Aktywizacja społeczno-zawodowa, typ projektu B. Aktywizacja społeczna i zawodowa osób zagrożonych wykluczeniem społecznym oraz osób biernych zawodowo w podmiotach reintegracyjnych, z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.

Celem projektu jest zwiększenie do 31.10.2026 r. zdolności do zatrudnienia i aktywnego udziału w życiu społeczno-zawodowym 60 [34K/26M] osób od 18 roku życia, pozostających bez zatrudnienia: 30[17K/13M] biernych zawodowo i 30 [17K/13M] bezrobotnych, w tym min. 25 [14K/11M] osób z niepełnosprawnościami, zagrożonych ubóstwem i wykluczeniem społecznym, o których mowa w art.1 ust.2 ustawy z dn.13.06.2003 o zatrudnieniu socjalnym, uczących się/zamieszkujących w rozumieniu Kodeksu Cywilnego w województwie małopolskim na terenie powiatu nowosądeckiego (w tym na obszarach OSI – gmin zmarginalizowanych), poprzez kompleksowe wsparcie z zakresu reintegracji społeczno –zawodowej, w ramach nowoutworzonego Klubu Integracji Społecznej w powiecie nowosądeckim.

Projekt skierowany jest do osób:

  • zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, o których mowa w art.1 ust.2 ustawy z dnia 13 czerwca 2023 r. o zatrudnieniu socjalnym,
  • uczących się lub zamieszkujących w rozumieniu Kodeksu Cywilnego na terenie powiatu nowosądeckiego w województwie małopolskim,
  • pozostających bez zatrudnienia: biernych zawodowo lub bezrobotnych
  • dorosłych tj. od 18 roku życia,
  • nieuczestniczących w więcej niż jednym projekcie z zakresu aktywizacji społeczno-zawodowej dofinansowywanym z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.

W ramach projektu utworzony zostanie Klub Integracji Społecznej w ramach którego wsparciem objętych zostanie 60 osób, spełniających przesłanki z ustawy z dnia 13 czerwca 2023 r. o zatrudnieniu socjalnym. Uczestnictwo w Klubie Integracji społecznej pozwoli Uczestnikom/czkom projektu na zwiększenie kompetencji społecznych i zawodowych, wzrost samooceny, wiary we własne siły, wzmocnienie psychologiczne i przywrócenie zdolności do zatrudnienia, a w efekcie wyjście z wykluczenia.

W celu utworzenia KIS zakupione zostaną:

  • Stoliki/ławki do sali grupowej – 12 sztuk,
  • Krzesła do sali grupowej – 12 sztuk,
  • Projektor do Sali grupowej – 1 sztuka,
  • Flipchart do Sali grupowej – 1 sztuka,
  • Regał do Sali grupowej – 1 sztuka,
  • Laptopy do Sali grupowej, Sali indywidualnej, dla kierownika KIS oraz dla Case managera – 4 sztuki,
  • Oprogramowanie biurowe – 4 sztuki,
  • Stoliki/ławki do pokoju zajęć indywidualnych – 2 sztuki,
  • Fotele do pokoju zajęć indywidualnych – 2 sztuki,
  • Szafka do pokoju zajęć indywidualnych – 1 sztuka,
  • Biurko do pokoju Kierownika KIS – 1 sztuka,
  • Krzesła do pokoju Kierownika KIS – 2 sztuki,
  • Regał do pokoju Kierownika KIS – 1 sztuka,
  • Urządzenie wielofunkcyjne do formatu A3 (ksero, drukarka, skaner) – 1 sztuka,
  • Wieszak na ubrania do części wspólnej – 2 sztuki,
  • Kanapa do części wspólnej – 1 sztuka,
  • Stół do części wspólnej – 1 sztuka,
  • Krzesła do części wspólnej – 8 sztuk,
  • Komoda do części wspólnej – 1 sztuka,
  • Telewizor do części wspólnej – 1 sztuka,
  • Gry planszowe i edukacyjne – 20 sztuk,
  • Książki – 50 sztuk,
  • Czajnik – 1 sztuka,
  • Ekspres do kawy – 1 sztuka,
  • Kubki/filiżanki – 35 sztuk,
  • Zestaw sztućców – 4 komplety,
  • Zestaw talerzy – 4 komplety

 

Każdy Uczestnik/czka projektu rozpocznie udział w projekcie od indywidualnych spotkań z doradcą zawodowym, który zidentyfikuje ich sytuację problemową, zasoby, potencjał, predyspozycje oraz potrzeby. Na podstawie opracowanej diagnozy doradca zawodowy wraz z każdym Uczestnikiem/czką projektu opracuje Indywidualną Ścieżkę Reintegracji (IŚR) w oparciu o którą realizowany będzie proces wsparcia w projekcie. Podczas opracowywania IŚR dla osób w wieku 18-29 lat doradca dokona również oceny umiejętności cyfrowych oraz zaplanuje uzupełnienie poziomu tych kompetencji.

Każdy z Uczestników/czek projektu otrzyma co najmniej 3 usługi aktywnej integracji (z których co najmniej jedna będzie mieć charakter zawodowy i co najmniej jedna będzie mieć charakter społeczny) , spośród następujących:

  • Treningi kompetencji społecznych
  • Indywidualne poradnictwo psychologiczne
  • Grupy wsparcia
  • Indywidualny jobcoaching
  • Indywidualne pośrednictwo pracy
  • Wsparcie szkoleniowe
  • Staże
  • Indywidualne wsparcie pozwalające utrzymać zatrudnienie (mentoring / zatrudnienie wspomagane).

 

Dodatkowo dla Uczestników/czek projektu oferujemy:

  • Materiały biurowe na zajęcia,
  • Catering podczas zajęć grupowych,
  • Stypendia szkoleniowe dla osób skierowanych na szkolenia zawodowe,
  • Stypendia stażowe dla osób skierowanych na staże zawodowe,
  • Badania lekarskie przed przystąpieniem na szkolenie/staż zawodowy,
  • Ubezpieczenie NNW na okres udziału w projekcie
  • Zwrot kosztów dojazdu dla osób zamieszkałych poza miejscowością, w której realizowane będzie wsparcie,
  • Zwrot kosztów opieki nad dzieckiem/osobą wymagającą wsparcia w codziennym funkcjonowaniu.

 

Zasady równościowe 

Nasz projekt realizujemy z poszanowaniem zasad równościowych: zasady równości szans kobiet i mężczyzn oraz zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym osób z niepełnosprawnościami. 

W projekcie zachowujemy standardy dostępności dla polityki spójności 2021-2027 dotyczące takich obszarów jak: szkolenia, informacja i promocja, transport, cyfryzacja i architektura.

Celem standardów jest zapewnienie osobom z niepełnosprawnościami na równi z osobami pełnosprawnymi dostępu do projektu w ramach funduszy unijnych.

 

W ramach działań z zakresu równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności projektu dla osób z niepełnosprawnościami:

  • do komunikacji z Państwem wykorzystujemy różne kanały komunikacyjne, takie jak telefon, e-mail, media społecznościowe, osobiste spotkanie;
  • w naszej ankiecie pytamy Państwa o specjalne potrzeby. W Projekcie założyliśmy możliwość wprowadzenia racjonalnych usprawnień, które umożliwią Państwu udział w naszym projekcie oraz zapewnią komfort uczestnictwa.;
  • naszą stronę projektową oraz dokumentację do pobrania stworzyliśmy z dostępnością dla osób z niepełnosprawnościami;
  • w procesie rekrutacji premiujemy udział osób z niepełnosprawnościami;
  • stosujemy język prosty i zrozumiały;
  • biuro projektu oraz lokalizacje w których realizujemy projekt są pozbawione barier architektonicznych; przed biurem projektu znajduje się oznakowane miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami, budynek jest wyposażony w podjazd na wózek inwalidzki, szerokość drzwi wejściowych dostosowana dla osób poruszających się na wózku, toaleta przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami.

 

W ramach działań z zakresu równości szans kobiet i mężczyzn:

  • stosujemy język wrażliwy na płeć;
  • działania i treści przekazywane Państwu w ramach projektu są wolne od ograniczeń wynikających ze stereotypów płci;
  • premiujemy udział kobiet w projekcie;
  • premiujemy udział osób z niepełnosprawnościami w projekcie;
  • zwracamy koszty opieki nad dzieckiem lub osobą zależną potrzebującą wsparcia w codziennym funkcjonowaniu;
  • promujemy pozytywny wizerunek kobiet i osób z niepełnosprawnościami;
  • harmonogram zajęć tworzymy tak, by umożliwiał Państwu godzenie obowiązków związanych z uczestnictwem w projekcie z obowiązkami rodzinnymi, zawodowymi czy rehabilitacyjnymi.
  • stosujemy równościowe zarządzanie projektem

 

Zapoznaj się z dokumentami dotyczącymi zasad równościowych

Uczestnicy/czki projektu mają możliwość skorzystania z usług dostępowych takich jak: tłumacz języka migowego, asystent osoby z niepełnosprawnością, materiały szkoleniowe w formie dostępnej (np. elektronicznej z możliwością powiększenia druku lub odwrócenia kontrastu).

 

Biuro projektu/miejsca rekrutacji dostosowane są do osób z niepełnosprawnościami tj. szerokość drzwi – 90 cm, możliwość pokonania schodów (winda, itp.), dostępność tłumaczenia na język migowy, możliwość korzystania z pętli indukcyjnej, itp.

Uczestnicy/czki projektu mają możliwość zgłoszenia do Instytucji Pośredniczącej podejrzeń o niezgodność projektu lub działań Beneficjenta z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. oraz Kartą Praw Podstawowych Unii Europejskiej z dnia 26 października 2012 r.

Planowane efekty/rezultaty projektu:

  • Liczba osób niezatrudnionych objętych wsparciem w programie – 60 osób (34K/26M)
  • Liczba osób bezrobotnych, w tym długotrwale bezrobotnych, objętych wsparciem w programie – 30 osób (17K/13M)
  • Liczba osób biernych zawodowo objętych wsparciem w programie – 30 osób (17K/13M)
  • Liczba osób długotrwale bezrobotnych objętych wsparciem w programie – 7 osób (4K/3M)
  • Liczba osób z niepełnosprawnościami objętych wsparciem w programie – 25 osób (14K/11M)
  • Liczba osób, które uzyskały kwalifikacje po opuszczeniu programu – 51 osób (29K/22M)
  • Liczba osób pracujących, łącznie z prowadzącymi działalność na własny rachunek, po opuszczeniu programu – 18 osób (10K/8M)
  • Liczba osób poszukujących pracy po opuszczeniu programu – 15 osób (8K/7M)
  • Liczba osób, których sytuacja społeczna uległa poprawie po opuszczeniu programu – 48 osób (27K/21M)

 

Projekt realizowany jest od 01.10.2024 r. do 31.10.2026 r.

Wartość projektu: 2 086 436,16 PLN

Wartość dofinansowania: 1 982 114,35 PLN

Wysokość wkładu Funduszy Europejskich: 1 773 470,73 PLN

Wysokość wkładu własnego: 104 321,81 PLN

 

#FunduszeUE

#FunduszeEuropejskie

 

Biuro projektu:

Ul. Lipowa 4, 33-370 Muszyna

e-mail: b.reclaw@projektyefs.com.pl

czynne od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00-14.00

 

Klub Integracji Społecznej:

Ul. Lipowa 4, 33-370 Muszyna

e-mail: kis@greenhouse.edu.pl

czynne od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00-16.00

 

Adres biura projektu:

Harmonogramy

Ważne dokumenty